feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.
I'm Not You


entries | profile | tagboard

Friday 1 April 2011
Apa Itu Linux?

Wah jam da mnunjukkan 4.25am..mata xngntok g ni..ttba ja jari aku ni rjin mnaip plak..ni aku nk cta psai LINUX..sllu bbdak komputer ja yg tau tp xslah kn aku nk kongsi cta pglman aku guna linux ni...LINUX ni sistem operasi mcm Windows   
jgk(win 98,XP,Vista,7)...LINUX ada jgk versi2 dia...sistem operasi LINUX ni byk sgt2 distribusi contoh2nya REDHAT,FEDORA,MANDRIVE,SUSE,UBUBTU dan byk lagi la..

 skang aku guna UBUBTU 10.10 Maverick Meetkat

byk owg diluaq sna guna UBUNTU...xtau sbb apa...mybe sbb byk software yg bley masyuk ngn UBUNTU kot..mmg bbeza sgt2 Windows ngn LINUX ni...PERBEZAAN pling ketara antara WINDOWS n LINUX ni adalah HAK CIPTANYA 0k..mksud aku kt sini Windows kalu kita copy or salin file2 dia pas2 burn n juai kt pasaran mmg SALAH beb bley kna saman oo...but LINUX Is Better Then Windows..knapa aku ckap cm 2?LINUX kita salin file2 dia pas 2 juai kt pasaran xsalah ok,kita nk download kt intnet pn bley..FREE n ORIGINAL 0k...maknanya kalu nk beli cd Windows yg Ori mmg mahai la beb..xcaya p tgok kt kedai 0k..aku tau hampa suma pkai yg pirate ja kn..hahaha LINUX?FREE n ORI 0k..LINUX pn bley jd SERVER OK jgn pk LINUX ni lekeh sgt OK..Kebaikan SERVER LINUX dr Windows nk jauh lbey baik ja jgn isau...skang ni SERVER2 kt pjbat kjaan byak yg guna LINUX hahaha..xcaya p la tgok Ok..VIRUS?kalu guna Windows mst hampa sllu kna serang VIRUS kn...tp kalu guna linux?xdk virus ok xpyh isau...klu VIRUS msuk dlm LINUX ibarat TIKUS TENGOK BESI OK...hahaha yakinnya aku...kalu bg owg yg xbiasa mmg akn ckp pyah guna LINUX ni...aku igt g kata2 Lecture msa aku stdy dlu..."klu kita xcuba smpai bla2 pn kita akn ckap susah"...
 kalu hampa still xpham apa aku cta ni..ni aku da bg link video LINUX kt youtube...tgok n nilai sndiri Ok...Video 1,Ubuntu(64bit) vs Windows 7(64bit),tgok 2 video 2 pn da ckup la...pglman aku guna LINUX ni mmg xdk mslah...antivirus pn xpyh pkai ok...cntik plak 2 tgok pic desktop aku kt ats...huhuu nk cuba guna UBUNTU tnpa perlu format PC hampa pn bley sbb UBUNTU ni ada LIVE CD...try guna klu xska shut down n ham pa blek gna blek Windows hampa ok...mudah ja kn...skang ni suma software yg Windows guna kita bley guna kt UBUNTU so?mmg xdk alsan la nk ckap UBUNTU ni lekeh n pyah nk guna la...belum cuba belum tau 0k hahaha...pesanan aku cuba la pkai just download kt http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download,pas 2burn sndri la k hihihi...aku pn bru dok exlpore2 UBUNTU ni byk g aku kna blajaq beb..ilmu blum pnuh d dada hahaha...kira beginner lg la...0k la mata pn da ngntok ni...maaf klu aku da tsilap info,budak baru blajaq cm ni la hehehe...klu da pa2 nk tnya komen ja ok..InsyaAllah klu aku tau aku jwab..Salam papai

0 loner (s)
OLD | NEW